Vanlige problemer

Endret Mon, 29 Aug 2022 ved 09:42 AM

Du bruker en gammel nettleser

  • Kanskje bruker du f. eks. Internet Explorer. 
  • Du bør bytte til en mer moderne nettleser, som f.eks. Google Chrome, Firefox eller Edge.

Du har ikke slettet nettleserloggen

Slik fjerner du nettlesingsdataene i Microsoft Edge:

  • Velg innstillinger og mer > innstillingene  > personvern, søk og tjenester.
  • Under Fjern nettlesingsdata velger du velge hva du vil fjerne.
  • Velg et tidsintervall på rullegardinmenyen Tidsintervall.
  • Velg hvilke typer data du vil fjerne (se i tabellen nedenforfor å lese beskrivelser). Du vil kanskje fjerne leserloggen og informasjonskapsler, men beholde passord og skjemautfyllingsdata.
  • Velg Fjern nå.

Chrome:

  • Åpne Chrome på datamaskinen.
  • Klikk på Mer øverst til høyre.
  • Klikk på Flere verktøy - Slett nettlesingsdata.
  • Velg en tidsperiode øverst. For å slette alt, velg Alle datoer.
  • Merk av for «Informasjonskapsler og andre nettstedsdata» og «Bufrede bilder og filer».
  • Klikk på Slett data.

Du har problemer med nettet

Sørg for at operatøren du bruker ikke har problemer, og at internettforbindelsen din er bra.

Du bruker VPN

Du kan ikke bruke VPN dersom du skal signere dokumenter. VPN kan skape sikkerhetsproblemer for Verified, som er underleverandøren vi bruker for e-signering. 

Du bruker en utdatert e-postklient

Gamle e-postklienter kan skape problemer for signeringslenkene. Bytt til en oppdatert klient. 

Du har ikke BankID

Du må ha BankID med kodebrikke eller app eller BankID på mobil for å kunne benytte deg av signering med Bank ID. Med e-postsignering trenger du ikke BankID.

Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen