Med e-signering og web-dokumenter kan du lage kontrakter og sende dem til mottaker for signering - og slippe helt for papirarbeid! Både du og den andre parten kan signere digitalt!


Slik fungerer det

  • Fyll ut mal: velg malen du skal bruke, fyll ut dokumentet stegvis og trykk på "send til signering"
  • Velg og send: Velg BankID eller e-postsignering. Begge er like sikre! Før inn e-postadressene og trykk send
  • Signér: Sjekk e-post! Du og de(n) andre får e-post med instruksjoner. Begge må se gjennom dokumentet først
  • Status: Sjekk e-post med signerings-status. Kontrakten lagres trygt i skjemabanken din. Mottaker får en kopi


Signering

  • BankID: BankID er en elektronisk legitimasjon for identifisering og signering på nett. Du trenger vanlig BankID fra banken; kodebrikke, app eller BankID på mobil.
  • Signering med e-post: Med e-postsignering kan du og de(n) andre parten(e) legitimere dere og signere vha. e-post! Denne metoden er like sikker som BankID. Og dessuten enda enklere!


Vilkår

Vi benytter Lexolve som underleverandør til webdokumenter. Her finner du vilkårene for bruk av tjenesten.